Liten update om min tråkiga skoldag

Hej mina kära läsare!

Jag har redan haft blogg torka efter bara en vecka och det ber jag om ursäkt för. Men i helgen har jag haft fullt upp med att gå på massa arton års fester och hinna med några krog besök. Min helg har varit helt fantastisk, jag har verkligen haft skit kul. Fast varje helg följer med en jobbig bakfylla som sitter i långt in på veckan. Men det är priset man får betala för att ha kul. Det kan nog många av er hålla med om.

Så idag hade vi föreläsning och varje person skulle ta ut en bild som symboliserade en förebild. En bild som ger än energi och utmaning här i livet och teamt var seriefigurer. Det var ganska roligt att se vilka förebilder alla valde och här har några av mina klasskamrater givit mig tillåtelse att framföra deras förebild här på bloggen.






En av mina tjejkompisar valde Pippi Långstrump. Hon ansåg att Pippi var en bra förebild eftersom hon förmedlar en känsla av bra självkänsla. Pippi ger henne energi genom att visa att hon är en stark och självständig tjej. Hon utmanar människor som utåt sätt är "starka" och bevisar då motsattsen som är att det som finns inom varje person är det som betyder.




En annan klasskamrat valde Batman som sin förebild eftersom att han tycker att Batman har en häftig personlighet. Han får energi av Batman för att utåt sätt så har alla olika åsikter om honom som person men det viktigaste är att man själv vet vem man är. Och han ser det som en utmaning att lära känna sig själv. 





En annan klasskompis valde Bamse! Det tycker jag var det löjligaste valet någonsin. Finns det någon fortfarande som kollar på Bamse? Det enda som är bra att han valde Bamse är att serien är svensk. Men hans förklaring varför Bamse var hans förebild var att han är så stark och låter ingen trycka ner honom, och att han är så himla snäll. Han är väldigt omtyckt om alla eftersom han var så snäll och det är just det som ger honom energi också. Han är snäll mot allt och alla och därför tycker alla om honom.



Sen var det en kille som valde Tigger, han från Nalle Puh. Först förstod jag verkligen inte varför? Det var ju ännu töntigare än Bamse liksom. Men han ansåg i alla fall att Tigger var en bra förebild eftersom han alltid är glad och ser allting från den ljusa sidan och, den största anledningen, att han tar väl hand om sina vänner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0