Salvador Dalí

Hej igen. Det här blir mitt första riktiga inlägg om min vardag.

Idag var vi på moderna museumet med skolan, ja bara för att jag är snuskigt rik betyder inte de att jag inte längre går i skolan. Utbildning är viktigt, kom ihåg det ungdomar!

Utställningen vi kollade på handlade om den välkända och underbara människan Salvador Dalí. Till en början trodde jag att det skulle bli en lång och tråkig dag med massa tråkiga tavlor och ointressant fakta men när guiden senare berättade mer om hur Salvador Dalí var som person och hur lätt han påverkade människor med sina åsikter var det kärlek vid första ögonkastet. Jag måste bara säga att jag älskar hans åsikter, till punkt och pricka. Även dem om hitler! Han, precis dom jag gjorde allt för att synas, stå i centrum och vara känd. Därav den mycket välkända och underliga mustschen, som även är hans kännetecken. Man kan jämföra honom med Linda Rosning som i pricinip blev känd för att hon hade en par stora tuttar och sex i tv. Och hon lyckades ju också, det allra flesta i den yngre generationen i Sverige vet vem Linda Rosning är. Hon har dem senaste åren synts överallt i alla olika kvälls och skvallertidningar. Trots att hon gjort många skandaler i media och tv så försökte hon ju även för några år sedan komma in i riksdagen med sitt egna parti "Unika Partiet". HUR FAN TÄNKTE MÄNNISKAN? Trodde hon på riktigt att en toltalt blåst brud med extremt stora och äckliga tuttar skulle ens ha den minsta av chanser att tas seriöst. HON BORDE FAN BLI STENAD TILL DÖDS!

Nåja, tillbaka till Salvador, min man! Salvador Dalí ogillade sin pappa och har flera målningar som visar ett tydligt budskap om det. Hans pappa var förmodligen inget som min pappa är, han är den bästa som finns! Något som jag tycker är lite läskigt eftersom jag symptatiserar med hans åsikter är att även Salvador Dalís mamma dog i bröstcancer, precis som min. Jag var bara 4 år gammal och minnena från själva händelsen är inte dem starkaste men det känns som om igår det hände. Saknar mig mamma så sjukt mycket!

Jag fick även lära mig ett nytt ord idag, surrealism. Och det beskrivs lättast som "Drömbilder". Vilket kommer att symbolisera mitt liv den närmsta tiden, en dröm!

Linda Rosing vs Salvador Dalí


Kommentarer
Postat av: Tvillingarna

HEJ

2010-01-12 @ 15:13:46
URL: http://lizzyochbecky.blogg.se/
Postat av: Ållbålll

TJA, ja vill se dig naken för du är en vacker kvinna o jag är en hård man, plz help.... not my fault this happened :(

2010-01-12 @ 16:14:21
Postat av: Anonym

TJA, ja vill se dig naken för du är en vacker kvinna o jag är en hård man, plz help.... not my fault this happened :(

2010-01-12 @ 16:19:15
Postat av: Fille

Ge mig fitta

2010-01-12 @ 18:26:18
Postat av: calle L

vart brukar du befinna dig när du är ute, ses?

2010-01-12 @ 20:12:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0